تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 4
  • بازدید کل : 21949

نکاتی مهم در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های زمستانی


نکاتی مهم در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های زمستانی

همونطور که می دونید اگه ما مراقب سلامتی خودمون نباشیم ، بیماری های زمستونی ، ما رو حسابی گرفتار خودشون می کنند ، پس باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماریها ، خودمون رو حسابی آماده کنیم ؛...

 

یکی از بیماری هایی که با فرا رسیدن روزهای سرد ، بیشتر بین مردم جا باز می کنه و حضورخودشو تحمیل می کنه، سرما خوردگیه که انواع مختلفی هم داره .

به گفته ی پزشکان ؛ سرما خوردگی ، یه بیماری محدوده که علائمش ظرف چهل و هشت تا هفتاد و دو ساعت ، به تدریج تخفیف پیدا می کنه و بدون عارضه از بین می ره ؛ اما متأسفانه در برخی موارد هم ، این علائم ، پیشرفت پیدا می کنه و اگر اقدامات لازم در جهت بهبود بیمار صورت نگیره ، به ذات الریه تبدیل می شه !....

بنابراین بهترین راه برای مبارزه با اینگونه بیماری ها ، اینه که بتونیم با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، از مبتلا شدن به اونها، پیشگیری کنیم.

 

بهترین راه برای مقابله با این بیماری ، مثل هربیماری دیگه ، پیشگیریه؛.... برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرماخوردگی ، باید زمینه های مساعد اون رو از بین برد ؛... به عنوان مثال ؛ ترک سیگار ؛ تغذیه ی مناسب ؛ اجتناب از آلودگی هوا ؛ استراحت کافی در محیط مناسب ؛ پرهیز از روبوسی و دست دادن با افراد مبتلا به این بیماری ؛ تردد نکردن در اماکن شلوغ و پر ازدحام ؛ و پوشاندن دهان و بینی با دستمال ؛ راهکارهایی هستند که می تونن برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرماخوردگی ، بسیار مفید باشند ...

البته داروهای زیادی برای درمان این بیماری هست اما همونطور که می دونید پیشگیری دربرابر بیماری ها ، بهترین و مؤثرترین راه درمان به شمار می ره؛ که در خصوص سرماخوردگی هم رعایت نکات بهداشتی و رعایت دقیق راههای پیشگیری ، بهترین راه درمانه .

 

اولین نکته ای که باید برای پیشگیری و مقابله با این گونه بیماری های واگیر دار در نظر داشته باشیم ، این نکته است که چنین بیماری هایی معمولا از طریق تماس مستقیم منتشر می شن ، به همین خاطر ، باید راههای سرایت و انتقالش رو خوب بشناسیم تا بتونیم از انتشارش جلوگیری کنیم .

 

و اما بعضی از این راهها :

عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد ، یا ظروف آشپزخانه ، از جمله راههای انتقال ویروسند ؛.... پس برای جلوگیری از این انتقال ، باید دستهامون رو مرتب بشوییم و یا از ضد عفونی کننده های دست که دارای الکل هستند استفاده کنیم .

 

در صورت احساس عطسه و سرفه ، نباید از دستمون استفاده کنیم ، بلکه باید از دستمال استفاده کنیم و اون رو سریع دور بندازیم ، اگر هم دستمال در دسترسمون نیست ، باید در آستین لباسمون ، عطسه یا سرفه کنیم .

 

ویروس های سرما خوردگی و آنفولانزا ، معمولا از طریق چشمها ، بینی ، و دهان به بدن منتقل می شن ؛ پس می شه گفت که لمس صورت، یکی از راههای اصلی انتقال ویروس به شمار می ره .

 

**************************

 

حتما این نکته رو می دونید که ورزش های هوازی باعث افزایش ضربان قلب، پمپ کردن مقدار بیشتر خون ، تنفس سریع تر ، و تسهیل انتقال اکسیژن از ریه ها به خون می شن ؛.... به همین خاطر ، یکی از راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیرداری مثل سرما خوردگی و انواع آنفولانزا ؛ انجامِ منظم ورزشهای هوازی مثل اِیروبیکه ؛ چراکه در اثر انجام این نوع ورزشها ، تعریق بدن افزایش پیدا می کنه و دمای بدن بالا می ره و در نتیجه ، سلولهای طبیعیِ ازبین برنده ی ویروس در بدن افزایش پیدا می کنند.

 

یکی از مهمترین راههای مقابله با این قبیل بیماری ها ، تغذیه ی مناسبه؛ چراکه استفاده از خوراکی های حاوی فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان ها، می تونه در این زمینه به ما کمک زیادی بکنه ؛ این نوع خوراکی ها همون سبزیجات و میوه های سبز و قرمز و زرد هستند، که دارای انواع ویتامین ، کارتنوئید، و سلینیوم اند و از عوامل بسیار مهم در حفظ سیستم ایمنی بدن به شمار می آن، که مانع از تخریب سلولهای بدن و آسیب های مُزمن می شن .

در ضمن ، حالا که صحبت از سیستم ایمنی بدن شد ، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بر اساس نتایج مطالعات و تحقیقات دانشمندان ، در افراد سیگاری ، ابتلا به سرماخوردگی ، شدید تره و اصولاً احتمال ابتلا به اینگونه بیماری ها بیشتره ، چراکه دود سیگار ، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شه .

میوه ها و سبزی های حاوی ویتامین A و ویتامین C نقش مؤثرتری در پیشگیری از سرما خوردگی و عفونت بدن دارند .

استفاده از میوه ها و سبزی های دارای ویتامین A مثل موز ، انبه ، خرمالو ، برگه ی زردآلو ، کاهو ، و اسفناج ، باعث افزایش تقویت سیستم مخاطی دستگاه گوارش شده و موجب افزاایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها می شه ؛...

ضمن اینکه استفاده از میوه ها و سبزی های دارای ویتامین C مثل انواع مرکبات و شلغم هم در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش به سزایی داره ؛...البته به شرط اینکه تازه و طبیعی باشن .

 

**************************************

 

همونطور که می دونید ، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار ، جلوگیری کردن از انتشار ویروس اونهاست ، پس باید مکانهایی رو که می تونه محلی برای تجمع ویروس ها و باکتری ها محسوب بشه ، به درستی تمیز کنیم و پاکیزه نگه داریم؛...

 به عنوان مثال؛ یکی از این مکانها، درِ یخچاله ؛ که به خاطر باز و بسته شدنِ مُدام ، باکتری ها روی دستگیره و شیارهای نازک اون قرار می گیرن و آماده ی انتقال می شن ؛... و به همین خاطر باید زود به زود تمیز و ضد عفونی بشه ؛ به خصوص در صورت بیمار بودنِ یکی از افراد خانه یا محل کار؛ این نکته باید بسیار مورد توجه قرار بگیره.

 

یکی دیگه از مکان هایی که معمولا محل تجمع باکتری هاست ، دستگاه کنترل تلویزیونه ؛ به خصوص اگر در زمان غذا خوردن یا آشپزی ، به کنترل دست می زنید ، مطمئن باشید که باکتری ها روی اون تجمع می کنن و محیط مناسبی می سازن برای جذب و رشد ویروس های مختلف؛ به همین خاطر دستگاههای کنترل ، باید به طور مداوم با مواد ضدعفونی کننده ی الکلی پاک بشن .

 

گوشیِ تلفن همراه ما ازجمله وسائلیه که تقریبا همیشه وهمه جا با ماست؛ این وسیله ، گاهی در جیبمونه ، گاهی روی لبه ی آینه ی دستشوییه ؛ گاهی در داشبورد ماشین ؛ و گاهی هم کنار بشقاب غذامونه ؛...

اما باید یادمون باشه که این همراه همیشگی ، یکی از آلوده ترین وسیله های شخصی ماست و ما باید اون رو به طور مداوم با اسپری های ضد عفونی کننده ، تمیز کنیم .

 

اگه کمی دقت کنیم ، متوجه می شیم این قبیل وسائلی که چنین خاصیتی رو در خودشون دارند و ما در طول شبانه روز ، مدام با اونها درارتباطیم ، در اطراف ما کم نیستند ؛ مثل کیبورد یا موسِ رایانه ای که در طول ساعات مختلف شبانه روز مورد استفاده ی چند نفر قرار می گیره ؛ یا کیف پولمون که مثل گوشی تلفن همراهمون ممکنه خیلی جاها بذاریمش و دوباره برش داریم ؛ یا حتی خود پولهایی که در طول روز بین افراد مختلف دست به دست می شن و حامل باکتری ها و یروس هایی هستن که با بی دقتی و کم توجهی ما، وارد بدنمون می شن و مارو به بیماری مبتلا می کنن.

 

یادمون باشه که با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ، می تونیم ضامن سلامتی خودمون و خانواده مون باشیم.

 

*******************************

 

یکی از مهمترین راههای انتقال ویروس بیماری های واگیر دار ، دست دادن و روبوسی کردنه ؛... باید در این مورد رودربایستی رو کنار بذاریم و اگه بیمار هستیم ، با یه معذرت خواهی ساده ، این موضوع رو به دیگران اطلاع بدیم و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنیم؛... و اگر هم شخص سرما خورده ای باهامون دست داد ، به محض فهمیدن این مسئله ، باید بلافاصله دستهامون رو با آب و صابون و یا کرم های ضدعفونی کننده ، تمیز کنیم .

 

نکته ی مهم دیگه اینه که اگر دچار بیماری واگیر دار هستیم ، باید حتما بعد از مسواک زدنِ دندونهامون ، مسواکمون رو دور از مسواک سایر اعضای خانواده قرار بدیم تا از انتقال ویروس به اونها جلوگیری بشه؛... در ضمن ؛ ظرف غذای فرد بیمار هم باید با آب داغ و مایع ظرفشویی شسته بشه ، تا باکتری های روی اون به کلی ازبین برن؛... و البته بهترین توصیه در این مورد ، اینه که به طور کلی باید برای فرد بیمار ظروف جداگانه ای در نظر گرفته بشه .

 

و این نکته هم باید یادمون باشه که استفاده از هرگونه وسیله ی مشترک با دیگران ، در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی فردی ، می تونه باعث انتقال ویروس های بیماری زا بشه ؛... به عنوان مثال ؛ دست زدن به دکمه های آسانسور ؛ دستگیره ی در تاکسی ؛ میله های مترو یا اتوبوس ؛ ریل های کنار پله برقی ؛ خودکار، تلفن ، و یا رایانه ی مشترک با دیگران ؛ و همینطور وسایلی که در باشگاههای ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند ، می تونن رابطی باشن برای انتقال ویروس بیماری های واگیر دار ؛.... به همین دلیل ، باید هنگام استفاده از این قبیل وسائل ، حتما به نکات بهداشتی توجه داشته باشیم .

 

******************************

 

نکته ی مهمی که باید در این زمینه جدی بگیریم ، تقویت سیستم ایمنی بدنه ؛... البته به مصرف میوه ها و سبزیجاتِ دارای آنتی اکسیدان اشاره کردیم ؛ اما راهکار مهم دیگه ای که می تونه سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنه ، استراحت کردنه؛ چراکه با استراحت کردن؛ "اینترلوکین"ها، یا همون اجزای سیستم ایمنی بدن ، که بدن مارو در مقابل ویروسهای سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کنند ، در جریان خون افزایش پیدا می کنند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شن .

 

شستن بینی به وسیله ی آب نمک با غلظت 9گرم در یک لیتر ، برای خروج ترشحات بینی و باز شدن مجرای بینی بسیار مؤثره ؛ و این کار باید چندین بار در شبانه روز انجام بشه ؛...البته می شه برای انجام این کار ، از محلول نرمال سالین که به طور آماده در داروخانه ها موجوده هم استفاده کرد .

حواسمون باشه که در طول دوره ی این بیماری ها ، بدن بیشتر از حالت عادی به مایعات نیاز داره ، پس توصیه می شه که از آبمیوه ها و غذاهای مایع مثل سوپ ، شیر ، و آش بیشتر استفاده بشه.

 

استفاده از دستگاه بخور ، برای مرطوب شدن هوا و تنفس بهترِ شخص سرماخورده بسیار مفیده ضمن اینکه استفاده از بخورهای دارویی هم در ضد عفونی کردن محیط، رفع گرفتگی بینی ، و کاهش میکروب ها و ویروس ها بسیار مؤثره.

 

و نکته ی مهم دیگه در این زمینه اینه که اگر سرماخوردگی ، شدید و همراه با تب باشه ، باید به طور حتم به پزشک مراجعه کنیم تا در اولین فرصت ، درمان دارویی شروع بشه ؛... در ضمن ، اگر پزشک ، آنتی بیوتیک تجویز کرد ، حتما باید دوره ی اون کامل بشه ، چراکه در غیر این صورت ، ممکنه بیماری به طور کامل از بین نره ؛...

 

متأسفانه در بسیاری از موارد؛ مصرف داروها ، به ویژه آنتی بیوتیک ها طبق دستور دقیق و کامل پزشک صورت نمی گیره؛....

به طور مثال پزشک تشخیص می ده که کودکی برای مدت 10 روز باید از یک نوع آنتی بیوتیک خاص مصرف کنه، ولی ممکنه طی دو تا سه روز اولِ بعد از مصرف داروها، کودک ظاهراً بهبود پیدا کنه و آثار بیماری از نظر ظاهری در او دیده نشه و یا تبش قطع بشه؛ در این حالت، پدریا مادر به خیال اینکه حالِ بچه شون کاملا خوب شده ، به طور خودسرانه دارو رو قطع می کنند و فکر می کنند که ادامه ی مصرف دارو لازم نیست، در حالی که برای از بین بردن کامل میکروب و یا ویروس در بدن، باید دوره ی درمان و زمان تشخیص داده شده توسط پزشک رو کامل کرد.

در صورتی که دوره درمان با دارو، ناقص رها بشه، پس از مدت کوتاهی میکروب ها و ویروس های باقی مانده در بدن فعال شده وکودک، مجدداً بیمار می شه.

این مسئله گاهی چند مرتبه تکرار می شه که در این صورت با مقاوم شدن میکروب ها در مقابل داروها ، دیگه داروهای تجویزی در بدن اثر نمی کنند و بیماری بهبود پیدا نمی کنه.

 

به امید سلامتی و تندرستیِ همیشگیِ شما

  انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 116

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود جزوه آزمایشگاه صنعتی

جزوه  آزمایشگاه صنعتی    ...

دانلود جزوه رآکتورهای شیمیایی

دانلود جزوه رآکتورهای شیمیایی

جزوه راکتورهای شیمیایی▪️سرفصل‌ها: واکنشهای شیمیایی، راکتورهای شیمیایی و نرم افزارهایی برای محاسبه شرایط راکتور▪️تعداد صفحات: ۱۱۱ صفحه ... ...

دانلود جزوه شیمی صنعتی ۱

جزوه  شیمی صنعتی ۱   ...

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

این فایل شامل پاسخ برخی تستهای فصل یک راهنمای معلم کتاب شیمی دوازدهم میباشد . شماره تست هایی که پاسخ داده شده است 12-13-14-15-17-18-19-22-27-28-31-32-40-33-36-37-41 کتاب راهنمای معلم شیمی دوازدهم یکی از منابع آزمون دبیری شیمی آموزش و پرورش است این فایل به صورت دست نویس ... ...


مطالب تصادفی

  • کتاب دانستنیهای ضروری رابطه ی جنسی (کتاب اول)
  • کرشمه 1
  • دانلود رایگان کتاب هنر اریگامی ( بازی با کاغذ )
  • نکاتی مهم در خصوص مسائل ایمنی نصب و استفاده  از وسائل گرما زا
  • دانلود رایگان آموزش شطرنج
  • دانلود رایگان کتاب هفت گناه نابخشودنی در انتخاب لباس برای آقایان
  • نکاتی مهم در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های زمستانی
  • کار در منزل از طریق یک سایت اینترنتی معتبر

بهداشتی ، آرایشی